A "Ghallai Gólem és Vámhivatal" bevetésre indul.

Sziasztok!

Most hétvégén tartotta a Beholder Kft. a második új nemzedékes versenyét a 10 Minutes-ben, amely ezúttal Tiltott Mágia formátummal került megrendezésre. Az utóbbi időszakban erre a versenyre készültem, amiről itt a blogon is készült már cikk, ám ezúttal kb. az utolsó pillanatban paklit váltottam. Az történt ugyanis, hogy a lapokat - amik hiányoztak - nem tudtam összeszedni, így kellett a B-terv. Végül egy barátomnak hála a Tábori Adónál kötöttem ki, ami egyébiránt nem is tűnt ostobaságnak az új nemzedéket tekintve. A terv az lenne ugye ilyenkor, hogy mindig el tudd költeni a varázspontod, lehetőleg ki tudd használni, hogy az ellenfeled nem tud varázspontot költeni a körödben. (Kivétel a sárga céh, ami tiltva van, a vándormuzsikus, parti őrség típusú lapoknál, amik tudnak generálni varázspontot a szabálylap ellenére is.) Szóba jöhetnek a reakció drágítások, a célzó forrásra vonatkozó drágítások, életjelzők, a kicsit drágább lapok, szóvalnegy dolog biztos: nagyobb impact-re képes lapokkal (olyan lapok, amiknek az alapereje, ha úgy tekintem elméletben, hogy minden lap 1vp-ért jönne, jóval magasabb, mint egy hagyományos 1vp-s lapnak. Pl. asztaltakarítás, levakarhatatlan, sebez egymilliót, kidobatja a kezed, szóval minden ami hirtelen tud nagy nyomást helyezni a másikra.
Én az adó mellett egy követőt is választottam, hogy tudjak felzárkózásozni is, ez pedig a régi Őrült Enkala, az animátor. A régi követő ugyanis tudja keresni a gólem nevű lapokat, nem csak az altípust. A terv igen egyszerű volt:
Kitenni gólemeket amik a követő miatt drágítanak, majd mivel nem tud a drágulás miatt kitenni semmit, az adó nekem adja a varázspontot, majd onnantól meg is vagyunk. 
A követő iszonyat erős, és szinte adja magát, hogy be kellene törni, ám az a 16 életpont elég meredek a 20-ból ugye? Követőtörés esetére kell hirtelen 4-6 sebzés a harangmesterek miatt (epikus ellen 8) amivel megüntethetjük a másikat. Az orgling boszorkányunk is ilyenkor lapcounterré változik ami ingyen nem is olyan rossz! Ilyen töréses esetre bent van az úrnő sárkánya, tridarkun, és kb minden lényünk. A kevés lap miatt kerültek bele húzások/keresések is. A követő keresi a gólemeket, a víziók keres egy térfaló manaspórát ami keres minden mást. Felzárkózás, száguldó idő szintén zenész volt a tudásszomjjal együtt. 
Gólemekből a kvarcgólem, gólemgyurmázás, papírgólem, manifesztált káosz, porcelángólem, elfajzott kedvenc került be, így a nekronok, manaspórák miatt is marad merítés a követőnek. A paklilistán látni, hogy nagyobb a pakli a megszokottaknál. Nos a fent említett okok miatt van ez. Viszont nem kell aggódni, simán tudunk húzást keríteni három lappal minden meccsen. Ha pedig nem fogunk, ami benne lehet a pakliban, akkor is nagyon erős a nyomás a másikon, hogy ne a tempóval, hanem a lapjainkkal foglalkozzon a másik.
Na de, lássuk is a listát!

Szabálylap/Követő/Céh

Pakli


(A fotók miatt elnézést kérek, valamiért fektetve kezeli őket, hiába forgatom el.)

A verseny pedig a következőképp zajlott:

1. ellenfél: Rácz Dávid - Toborzó + Hálócsapda

Nos az eddigi tiltott mágiás infóim alapján erre a paklira számítottam, hogy látni fogom, mert népszerű is, illetve egész gyorsan le tud gázolni sok mindent. Viszont szívem szerint a narancs lapjai helyett beírnám, hogy Szinguláris Anomália, ugyanis minden meccsben ott volt kezdésre. Egyszerűen vicces volt az egész, de ez ugye a lapjárás, és nagyon remélem, hogy Dávid nem veszi magára, mert én mókásnak leltem ezt, és nem volt semmi harag. Sőt, tök jó hangulatú meccseink voltak. Az első két meccsben jégcsapot kért, mert igyekezett az asztalra kerülő lapjaim kordában tartani vele, a harmadikban egy torpedót. Szerencsémre minden meccsen kezdett, így tudtam keresni a követőmmel, így az első varázspontom el tudtam költeni, én pedig a védekezéses lapok miatt nem kellett aggódjam. Arra gondoltam, hogy így több esélyem lesz visszafordítani a meccset akkor is, ha esetleg törné a követőmet. Gólemgyurmázást, kvarcgólemeket kerestem jellemzően, ugyanis permanens drágításokat szerettem volna asztalon látni, amiket aztán Fairlight papja megoldott, úgyhogy öröm és boldogság volt. Igyekeztem persze Raskákval, kvarcokkal és teremtett gólemekkel nyomást gyakorolni, de a rengeteg patkány miatt nagyon gyorsan legázolt mindig. Sajnos a játékban a középkor óta nem létező fogalom a láthatatlanság látása, így csak a dermesztés menthetett volna meg, ami pedig nem került be a paklimba sajnálatosan.
Dávid nagyon szépen és intelligensen játszott, majd meg is nyerte mindegyik meccset. 
Ami tanulságos volt (azon kívül, hogy mindig rosszul kezelem a toborzós paklikat), hogy bizony minden áron törni kell a követőt ellene, mert a fejemre nő, plusz le se takaríthatom az asztalt se.

0:3 vereség


2. ellenfél: Molnár Milán - A torzak hercege (epikus)

Másodjára egy ptsd-m köszönt vissza a thargodan epikus személyében.
Kezdem azt hinni, hogy sorsszerűen ilyen nekem rontós paklikkal találkozom, de hát ez van. Amikor elsőnek láttam ezt a koncepciót, ahogy írtam az év elején, letaglózott a fizikai ereje a paklinak. Nagy testek majdnem ingyen, hiszen pillanatok alatt megvan az erőforrás rájuk. Mágikus védelem, mágikus sebzés, szóval terror az egész etnikum. Miklósék nagyon szép munkát végeztek a lapokkal amiket kiadtak hozzájuk, ugyanis ha összemérem a Túlélők Földjét a HKK-val, tényleg ilyen élmény velük, vagy az éjfattyakkal találkozni az asztalon, mint ahogy kártyázás közben. Az alábbi fotó egy picit megtévesztő, ugyanis az első két meccsünkben le voltam counterelve, lőve meg amit akartok. Aztán két böhöm, maszkozott thargodan agyonvert. Én pedig még csak akkor kezdtem el felépíteni a gólemeket a tartalékban, amikor végre fel tudtam venni a fonalat vele szemben. A harmadik meccsben csak az mentett meg, hogy le tudtam szedni a hívó kürtöket, valamint le tudtam dobatni egy Drig'ra segítségével. Plusz rossz lapokat is húzott, szóval teljesen mázlim volt ott, abban meg is nyertem. (Ezt fotóztam le, mert itt mindkettőnknek volt asztala azért, és legalább részrehajló voltam magammal.) Azokat a fa díszeket a kép szélén pedig merem ajánlani, mert iszonyat jól néznek ki, de nem ítélem el a segédet sem, mindkettő hasznos és használható is. Gondolom mindenkinek feltűnt, hogy most papírt nem hoztam. Az a helyzet, hogy ott volt nálam, viszont annyira sokan voltunk, hogy nem fért az asztalra. Ennél a meccsnél a tanulság (minden meccsen tanulunk, fejlődünk és jövünk rá nagy összefüggésekre), hogy bizony egész nap a gólemgyurmázást akarom majd keresni, hiszen így marad megoldásom azokra amiket látok az asztalon. (kivétel, ha van sok leszedésem, mert a kvarcgólem a másik remek opció a célozhatatlanság miatt.) Sajnálatos módon csak őslichek ellen tudtam tesztelni, ami nem a legjobb egy élő játékos szimulálására, így igazi infókat csak a mai nap kaptam a koncepcióval kapcsolatban.

1:2 vereség

3. ellenfél: Ungi Róbert - Átkozott követő + Régi szép idők

Nos, ezúttal egy Mágusiskolás ismerőssel akadtam össze aki egy szerintem érdekes koncepciót hozott. A pakli egy azonnali öléssel igyekezett operálni, ami a Burástya berzerker és Elburjánzott keltetőfészek kombóval azonnal 20-at sebez. A követőm nem működött, valamint a vízióim hosszú távon drágultak, így egy szimpla tábori adó mérkőzéssé formáltuk magunkat kezdésképp három lappal. Mindketten nagyobb erejű lapokat használtunk, illetve ott lebegett a berzerker terrorja is folyamatosan. A nap sztárja a részemről a Manifesztált káosz és a Térfaló manaspórák voltak. Mindkettő egy érdekes keresés. Az előbbi mindig A Káosz csábítását kereste folyamatosan, a második pedig (kezdők, próbáljátok ki baráti meccsben) konkrétan mindent minden körben. Az első kettőben sikerrel abszolváltam a felépülő terrort - az elsőben kb. azonnal lent volt az asztalon a kombója, nekem pedig szerencsémre két császári testőr is, amikkel ki tudtam védeni - míg a harmadikban egy berzerker csak felrobbantotta az Urgolját egy masszív, láthatatlan lényes sebzés után, így a végeredmény 2:1 Robi amit lehetett kihozott a rendelkezésére álló lapokból, szóval egy szép meccset játszottunk.

2:1 győzelem

4. ellenfél: Brandt Gergely - Aszphalt, a megbízható

"Csodás városok szigete ez..."
Gergellyel beszélgettünk egy darabig a meccs alatt és után is, és eredetileg Tábori Adónak építette a pakliját, így mondhatni örültem, hogy nem kímél engem a sorsolás. Az aszphalt láttán két dologra tudtam gondolni. Vagy egy Lépéselőny utánzat pakliról van szó, ami plusz egy zanszilánkkal kezd, vagy pedig épületezni fogunk. Ennek függvényében keresgettem is a gyurmázásokat, közben pedig igyekeztem tempót építeni, hogy ne maradjam le. Az első építmények érkeztével már világos volt milyen vonalat vett fel, így ebben kellett gondolkodnom. Egy olyan épületpaklit hozott, ami teli volt lövésekkel. Az illusztráció jól mutatja mi volt a meccsen. Bárhogy igyekeztem, legyorsult, és előbb lőtt szét, mint ahogy azt megállíthattam volna. Amit lelőttem, abba belecountereltek, amit kitettem, szétlőtték, plusz notóriusan betörte a követőmet, így azt éreztem, nekem erőből lehet csak neki rontanom. A mérkőzésünk tehát azon állt vagy bukott, hogy be tudom-e ütni azt a 4 életpontot, vagy sem.
Az első meccsen egy hasznos holmik bazárja terrorizált az azonnal kilőhető torpedóival, amit bár megoldottam, de túl sok erőforrás kellett ráfordítanom erre a fenyegetésre, így felőrölt és szétlőtt a paklija. A revansban egy jól irányzott Drig'ra vitte be a sebzést szinte azonnal, ami felcsillantott némi reményt számomra. A harmadikban a képen látható módon az armada tüzérsége megérkezett és cafatokra lőtte a gólemépítésről szőtt álmaim. (Pedig volt kezdésre 3 gólemgyurmázás a kezemben!)
Ennyi meccs után már látni ugye, hogy a lerohanás ellen nem sokat tudtam tenni a versenyen, így már csak reméltem, hogy a végére nem egy ilyen paklit kapok majd.

1:2 vereség

5. ellenfél: Szombathy Dániel - Harangmester + Régi szép idők

A nap utolsó három játékát Szombathy Dani barátommal vívtuk. Ő egy dobatós, anti-mágiás paklival érkezett, és beállt a folyamatosan követő törők táborába. Négy életponttal kezdett folyamatosan, viszont a Harangmestere minden körben kettőt gyógyíthatott rajta, amit nehezebb leütni azért. 
Érkeztek az Uwallák, Tompika, Mágusölők, Fehér manó rendre, én pedig egyre szorultabb helyzetbe kerültem. A víziós keresésem is folyamatosan drágult, így jól meg kellett fontolnom mit tegyek. Szerencsére az adó miatt nem sok beleszólása volt a körömbe, így ennyi helyzeti előnnyel tudtam rendelkezni. Az úrnő sárkánya elég nagy terrort tudott képviselni, hiszen egybe besebzi azt, amit be kell ilyenkor. Persze ehhez iszonyatos rohamot kell indítsam ellene, ami nem egyszerű három lappal. A manifesztált káosz a fagólemmel lepett meg ezúttal, ami folyamatosan generált szilánkokat, valamint a termelt gólemek is tudtak sebezni, ám végül egy tridarkunnal tudtam megoldani a problémámat. Ez volt a második meccs. Az első és harmadik meccsben viszont szép lassan felőrölt a paklija, ami ugye nem a legjobb ómen, de hát kárpótolt, hogy roppant hangulatos meccsünk volt. 

1:2 vereség

Ezzel sikerült is a 27. helyet megcsípnem a 28-ból, ami a dicsőséges 2. helyet jelenti... hátulról.

Nos a pakliválasztás ötletesnek tűnt számomra, valamint sokat számított az is, hogy senkivel nem tudtam tesztelni. Pl. ha kipróbálom mások ellen, akkor lehet nem is ezt hozom, hanem megpróbáltam volna valami mást. Az is közrejátszott, hogy roppant diszorientált voltam és vagyok is az elmúlt időszakot tekintve. Nehezen jutottam el a pakliépítésig is. 
Na de nézzünk valami érdekesebbet, például egy meta képet az amatőr mezőnyből, avagy mikkel indultak a játékosok!
28 versenyző volt, sorrendben a következő paklikkal:

1. 5 követő, Őrült Enkala, az animátor, Elenios követője, Átkozott követő, Főparancsnok
2. Hálócsapda + Toborzó
3. A kalandozók védőszentje - epikus
4. A torzak hercege - epikus
5. Hálócsapda + Toborzó
6. Hálócsapda + Toborzó
7. Az első vámpír - epikus
8. Edralian
9. A kalandozók védőszentje - epikus
10. Korlátozás
11. A kalandozók védőszentje - epikus
12. Motyogó kultivátor - epikus
13. Átkozott követő + Átkozott zan
14. Őrült Enkala, az animátor
15. Válogatás + Harangmester
16. A torzak hercege - epikus
17. A torzak hercege - epikus
18. A kalandozók védőszentje - epikus
19. Alanella, az ellenállhatatlan
20. Hálócsapda + Toborzó
21. Harangmester + Régi szép idők
22. Aszphalt, a megbízható
23. Átkozott követő + Régi szép idők
24. A kalandozók védőszentje + Hegymélyi keltető
25. A torzak hercege - epikus
26. Zarknod börtönében
27. Őrült Enkala, az animátor + Tábori adó
28. Arakhné

Nos, ez történt a versenyen amatőr szemmel. Látni, hogy a legnépszerűbbek a Hálócsapda + Toborzó paklik, a kalandozók, valamint a thargodanok voltak, ám az első helyet egy öt követő húzta be, akinek ezúton is gratulálok.
Őszintén szólva, nem tudom mi lesz a következő verseny amire elmennék. Sokat gondolkoztam a játékon, és kezdem azt látni, hogy fogalmam sincs hogy álljak neki egy paklinak amiatt, mert nem igazán érzem az új metát, illetve nehéz számomra az, hogy végül is jelenleg mihez is kezdjek magával a stratégiai részével. Kicsit olyan érzéseim vannak mint akkor, amikor abba kellett hagynom a játékot tizennégy éve. Nem a játékkal van bajom, egyszerűen csak elakadtam egy ideje azon, hogy mi miért jó jelenleg. 

Mindenesetre az eddigi figyelmeteket nagyon szépen köszönöm, aztán meglássuk hol találkozunk legközelebb, addig is

Sziasztok!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A káosz legsötétebb mágiája - Isteni szövetség, káosz 2024. március 16.

Egyszínű verseny a Phantom Gamesben, avagy hogy állnak a játékosok a színekkel jelenleg!

Veszélyes faj az Exben (új nemzedék) - 2024.04.04.