Amikor semmi sem elég, és még annál több sem. - Avagy hogyan menetelt a Bőség Zavara a Phantom Gamesben?
Sziasztok!
Tibi vagyok, és ez bizony egy újabb, számomra érdekes és szívemhez közeli koncepciót fog bemutatni számotokra. Ez teljesen off-meta pakli, és alapból nem ajánlom a használatát, mert ha nem figyeltek oda, a szabálylap miatt kaptok ki.
(Ádám Levitől utólag is elnézést kérek, hogy folyamatosan megörvendeztetem valami agybeteg paklival a munkaidejében amikor bírózni hívjuk. Szeretünk, Levi!)
Nos, közeledik az év vége, a rotáció, valamint az új kiegészítő, az ősi káosz. Ennek tiszteletére egy az egyik legmegosztóbb narancs lapról - mely mindannyiótok rejtett vágya is egyben - szeretnék beszélni. A lap pedig nem más, mint A bőség zavara. Ez a szabálylap annyit tud, hogy a játék elején +3 lappal kezd mindenki, ami elsőre iszonyatos előnynek hangzik. Baross Feri gondolatai jutnak eszembe az Alanori Krónikákból: Mi készültünk a lapra, az ellenfél nem. Talán meglepő lehet, hogy nem Sötét manifesztációval kiegészülve támadunk, esetleg manókkal hanem nyersen, szőrén megülve a lovat, hét lappal.
Az elgondolás mögött a következő gondolatok állnak:
- Bilincs, börtön ellen 7, illetve 5 lap azért sokkal több esélyt biztosít még side előtt is.
- Járj ellen is hamar beugrik egy, vagy több térfixáló, pihenő.
- A nagy mennyiségű lap mellett bátran játszhatok olcsóbb lapokkal, valamint az epikusok sem tudnak lepörögni válaszadás terén remélhetőleg.
- Nehezebben dobatnak ki.
- Korlátozás szabálylap ellen felnyithatunk egy üveg bort, mert lesz időnk elfogyasztani azt. Elvégre még a hülye is be tud húzni 1-2 Teknősök bölcsességét 7 lappal. Ugye, Dév bácsi?
Pakliépítés:
Több, validnak tűnő opció is látszott előttem.
- Lehet fullban tolni a kretént Korda György stílusban, és kézből eldobással, mutogatással nyomni remélve azt, hogy behúzunk Borsókat, Fairlight bölcsiket és Ezeréves Drakónokat.
- Manókkal, óriásokkal se rossz az ötlet, hogy egymásnak eldobom mindet és kb. ingyen egy hatalmas pressure-t leteszek az asztalra remélve azt, hogy az ellenfelem 6-8 lapból nem tudja megoldani.
- Nyomhatunk kontrollt, hiszen több lappal könnyebb megoldást keresni mindenre.
- Illetve lehet improvizálni...
Nos, én improvizáltam elsőre, és poénból nullás, helyettesíthető lapokkal alkottam egy "mezőt" ami lényegében bármit teszel, megold mindent és viszlát... Ezer kör múlva.
Na igen, ha nem tudunk nyerni, az baj, hiszen ez nem a nemzeti döntő ahol van 3 órám nyerni, hanem bizony mindig gondolni kell az időre is amit játszunk majd. A nullás vonal nagyon tetszett, mert reszponzivitás tekintetében nagyon biztonságban éreztem magam végre, életemben először. A színekkel voltam bajban, mert a kék és a rhatt nagyon erős ebben a környezetben a Rhatt istenik, a kék spoilercsomag {Tűztomboló, Szilmill bűbájmester, Főnix születik, Fürge elf, Ködös szurdok} miatt. (Nálam a lélekrezó nem fért be elsőre, így aki várta, nem kapja most meg.) A főnixes lapok miatt a nyerés egy egész stabil és gyorsnak látszó alakja is kezdett körvonalazódni a Főnix fiókák termelésével, valamint azok néminemű kihasználásával. A fióka szerintem az egyik legjobb tokenlény amiatt, mert iszonyat stabil a feltámadás miatt, és a másodlagos képessége ami a tűzsebzéseket növeli teszi igazán finommá. Ahogy próbálgattam a paklit, mindig voltak madaraim, így a Főnixek pillantása is helyet kapott. Azonnali, ingyen is lőhető vízió, ami lényekre, és játékosra egyaránt veszélyes. Biztos a profi játékosok másként mennének neki, de ugye a játéknak az is a lényege, hogy magunkra szabjuk a paklinkat, és az a varázslat szerintem kellemes megoldást tud majd nyújtani arra is, hogy folyamatos nyomást helyezzünk az asztalra. De honnan lesz token? Apró segítség, Libertan, Főnix születik. A főnixek mellé magától adja magát a Tűztomboló és a Főnix dala is ugye. Mire vágyunk még? Húzzunk ezret! Száguldó idő, Rücskös látógömb, a köd enjoyer csomag (Ködharcos, Nagyobb ködszilánk, Ködös szurdok) mind a segítségünkre lesz ebben. Mivel nincs keresés, így a köd nem zavar. Na jó, de ezt meg is kell védeni. Hol van a beleszólások hada? Gondolom feltűnt, hogy iszonyat olcsó a pakli, így a Gyémántgólem nagyon is be tud férni. Szikráció és Maedhros kedvence szintén jó lesz, mert multifunkciósak. Keresésünk nincs sajnos, így a ködcsomag hamar keresheti a szilánkot, ami jó dolog.
Megvédeni minket a T. Vlagyimir, 3 Kék céh (majd minden ingyenes, így nem rossz ez.), Szikráció, Tűztomboló, Főnixek pillantása, Gyémántgólem, A gyalázat lemosása, Főnix születik, Komposztálás, Szilmill bűbájmester, Fürge elf, Ködmágus és olykor a Ködös szurdok fognak elsődlegesen, illetve a Főnix dala is nagyon jó lehet lecsípni a zavaró dolgokat és mellette húzni.
Érdemes odafigyelni, hogy amikor tokent kérünk, az bármi lehet. Ha háló kell, ott a krabber. Ha semmizés, energiafaló. Ha pedig egy maflás, akkor haldokló quwarg UGYEBÁR.
Na de hülyeséget félretéve, rengeteg intelligens lépésnek ad teret a játék, és élvezetes amerre tart, amihez a Beholdernek csak gratulálni tudok.
A side építésekor ugye arra kell figyelmet fordítani amire a paklid nem képes. Például számomra a bilincs, börtön, mező és járj(erdő) a gond, így a drágulásra ősmágia, Ősmágikus térfixáló (és a +1-+2 reakciódrágulás ellen) Pihenő került be, míg a bilincs, börtön, tarrgeth kap némi Taumaturgikus transzformációt, Ganüid interruptort, Sivatagi kerubot, A verseny szellemét extrába a többi újrahasznosításhoz, a forrás immunitás Lelki kötődést, (tudjátok, a wishes NTI) a mező Bizalmi válságot, Rhatt hárítását, Anbamot.
A pakli még csiszolandó, mert igen is kell ezen, meg sokat kell játszani, de azt kell mondam, büszke vagyok rá, mert végre olyasmit játszok ami passzol hozzám is, illetve végre úgy voltak játszva a játékok, ahogy a szám íze szerint kellene. Most már csak jobb lapokkal, finomított stratégiával, no és persze desztilált pakliösszeállítással kell nekiindulni, és jöhet is az első versenygyőzelme a Bőség Zavarának.
A pakli:
(65 lap plusz szabálylap plusz 3 céh. = A szám. Véletlen? Nem hiszem.)
A verseny maga:
Most vasárnap (2023. 11. 12.) a budai Phantom Games üzlethelyiségében szervezett Tóth István egy amolyan házi versenyt kizárólag Kökis részvétellel. A kezdőknek egy speciális, alfa paklikkal kapcsolatos formátumon, az amatőröknek pedig egy új nemzedék, hagyományos versenyen belül sikerült egymással dulakodni. Az amatőrök sajnos kevesen, hatan indultak, így sajnos csak három fordulót tudtunk lejátszani a verseny alatt. Lássuk, mit is ért a koncepcióm, miket tapasztaltam a Bőség Zavara debütáló versenyén.
A bőség zavara vs.
1. Cseke Barnabás - Zarknod bilincse (piros, fekete céhhel)
Első ellenfelem egyből a húzok tízezret ellen volt, hiszen a nemezis, Zarknod bilincse került terítékre. Mondanom sem kell, hogy mindenki nagyon meglepődött és talán ki is zökkent a játék eleji rengeteg lap miatt. Megláttam a céheket, azonnal tudtam, hogy genelni fog, így ennek a vélt információnak a tudatában húztam kezdőkezet, majd mérlegeltem. Sok tényező játszott itt, hiszen az ellenfelem ellen permanens lapok kellenek, valamint víziók és rengeteg semmizés, újrahasznosítás. Átgondoltam milyen lapokból áll a gen osztag, és arra jutottam, hogy nekem alapvetően ezerszer gyorsabb a paklim az övénél, ha ügyelek a gyűjtőre és a zanszilánkjaira. Pillanatok alatt varázskert, Libertan, Szurdok, meg egy halom token lepte el az asztalt, amik egyből 10 sebzést kiosztottak és varázstökkel, gyalázattal vártam mi lesz. A körét lefogtam a gyalázattal és meg is volt, kezdtük a kövit. Ott neki sideból felugrott az Istentelen, meg húzott némi szottyantót amire nem volt counterem, így egy hosszadalmas, semmizős 2. meccs jött, ami alatt ellopta Füstszakáll a Libertanom, meg a Varázskertem, és jött is egy végtelen buckával. A harmadikra nem volt időnk, így döntetlen lett. Szerintem a bilincsgen ellen várakozáson felül teljesített a pakli, és ha csiszolok rajta, akkor méginkább így fog. Ezt én elkönyveltem egy potenciálisan bíztató kísérletnek ellene. (Valós játékosok ellen nem igazán volt alkalmam tesztelni, ami nagyon zavart a felkészülési időm alatt, így tényleg mosolyogva álltam fel a bilinccsel folytatott játék után az asztaltól a tapasztalataim latbavetése után.) A hét lapos kezdés egyébként a korlátozó szabálylapok ellen sokat tud segíteni (Szia Korlát, én is szeretlek!), ami nem tudom eleget hangsúlyozni mennyivel több teret ad a játékomnak.
3-3 döntetlen.
2. Tóth István - Harangmester + Életenergia
A második, végzetes nemezisem a háló... lenne, ha nem készültem volna rá. Ez nem jelenti, hogy elkönyveltem egy győzelmet fejben, csak szívesen ültem le játszani, hiszen tudtam, vagyok annyira leleményes, hogy tudjak értelmes játékot játszani ilyen környezetben is. Harminc életpont, háló, folyamatos gyógyulás, plusz a fenyegetés amit a Napkirály, Isteni érzés biztosított, az meg is határozta milyen "megnyitást" szeretne Papa rám kényszeríteni. Ez a tipikus Király-indiai védelem vs. Spanyol megnyitás játszma volt sakkozó nyelven, avagy az ultra defenzív játék a nyitottabb, "tisztább" és kerülgető játék ellen. Papa a gyógypaklival nagyon régi motoros, amióta ismerem ezt játssza, tökéletesítgeti, erősíti és foglalkozik vele, így hibát egy darabot nem vártam, és őszintén, nem is kívántam látni tőle. Felhúztuk a kezdő kezet, ezúttal nem dobtam meg a kezdést, így a hosszú játékra fel is készültem lélekben azzal a tudattal, hogy a játék során idézéssel is dolgozhatom, ami a Császárvárosban megjelent Száguldó időnek is nagyon kedvező. (2 vp árán 4 lap, és nehezebb megfogni.) Na de hogy fogok nyerni? A terv a főnixek, animált csontvázak halmaza, valamint a kezdő kézben lakó Főnixek pillantása is segített sokat, hogy eldöntsem mihez is kezdjek. A pillantás volt szerintem az MVP lapja a meccsnek, ugyanis folyamatosan kordában tudtam tartani az apró sebzésekkel az életpontját, ami extra cselekvéshez, és hosszabb játékhoz segített miután törtem a követőt negyedik körben. Kezdésre két Szilmill bűbájmester is figyelt a kezemben, amik elsőként egy Vlagyimir áramlást, majd egy Céhes tanácsadó céhépítést fogtak vissza, amit meg is védtem sikerrel. Egy jól irányzott lebujjal sikeresen megtekinthettem mi vár rám két Napkirály és két leszedés kiséretében némi erőforrással megfűszerezve. Megvan mit játszunk körbe, de nem nyugtatott meg a két Napkirály előre prediktált jelenléte. És ekkor beugrott az asztalra egy Vlagyimir. A lelki terror beütött, de szerencsére nem dobáltam ki a lapokat, csak ha tényleg kellett.
Viszont a kezében kezelni kell a Napkirályokat, így jött a dermesztés a céhemmel Vlagyira és egy Életkristályra, hiszen a Vlagyimir elveszti így a rezisztenciát, de - nagyon figyeljen mindenki akinek ez új - a halálsikoly, amely Vlagyimirnél hátrány, nem tűnik el ezután. Ekkor jött is a kezem gyors kijátszása, a vízió kör végi visszavétele kézbe Az oázis védelmezőjével, nehogy lesemmizzék, majd a Főnix születik le is tarolta amit kellett. Na gondoltam ideje megfordítani a meccset, és imádkoztam a jó húzásokért. Jött is a Gyalázat, ami a törés utáni 7 életem is segített megtartani, majd a Száguldó idő is, de sajnos későn, Timera közbeszólt, mert hiába húztam hármat hirtelen, de megoldás hiányában és egy duplázott topdeck után (topdeck Isteni érzés, leszedést húz vele, majd topdeck Napkirály) a forduló végére meg is lett a 42 életpont, ezzel pedig a győzelem is számára. Gratulálok.
Sajnálom, hogy side nem volt, mert a Rhatt hárítása, A verseny szelleme, illetve Pihenő azért nem lett volna rossz.
4-2 vereség
3. Jankovics Bence - Mérgező rakshallion
El is jött az utolsó forduló, a Mérgező Rakshallion ellen, ami +2 célzást és reakcióvédelmet ad. Rá van írva, hogy törd be. De nem hét lap ellen, ha nem húzok mellé 6 megoldást, illetve pörgést. Bence megfontolt jatékos, így kizökkenteni nem lehetett (nem is szerettem volna, értékelem az ilyet). Na de ezt hogy oldjam meg? Biztosra vettem, hogy elözönli az asztalt egy halom pók, meg jön Gemina kertje, Rovarsámán és a sírás. Viszont itt jön az, amit a bilincs ellen tapasztaltam, ám ezúttal nem éltem vele, hanem a félelem miatt óvatosabban jártam el, hiszen hogy szedjem le bármijét is? Kb. sehogy. Húztam inkább az időt. Rücsivel, Pillantással, Szurdokkal, Libertannal operáltam, és szépen berántottam egy Vlagyit, aki nem céloz, és utána sikerrel Főnix születikeztem meg, hogy megfékezzem. Innen már jöttek is a zöldségek, feltámadó fiókák, ami sikerrel meg is nyerte a forduló végére. A meccs roppant gondolkodósra sikeredett, ami miatt kevesebb cselekmény történt, viszont meg kell értse mindenki aki nagyon pörgött volna, egy rossz lépés kell és a Méregkövető feltörli a padlót velem. Side után a Rhatt harítása, verseny szellem is bement volna, és úgy nagyobb biztonsággal játszom.
4-2 győzelem
Összességében a negyedik helyet sikerült megcsípni, de szerintem egy nagyobb létszámú versenyen nagyobb szórással sokkal jobb képet lehet kapni. A többieknek pedig gratula, nagyon ügyesen játszottak!
A verseny után játszogattunk a skacokkal, és tud azért olyat is a pakli, hogy első körben kipereg 14 lap és még mindig forog a pakli úgy, hogy közben levédekeznek. Szóval nem esélytelen az epikusok, sokszín, öt lap ellen sem..
Ha a minőséget kellene osztályoznom a lapjaim közt, a legjobb a Főnix születik és Az oázis védelmezője közti szinergia volt, a Vlagyimir terminátor volt, és bizony volt rá mindig erőforrásom, hiszen ingyen játszottam.
Több szín is elgondolkodtatott amúgy, mert van bennük potenciál. Dornodon a pokol kutya, ne sikoltozz, főnix tüze trió miatt. Fairlight az anomália, cselvetés, rughar átka, a sok counter, (ha sárga túltengés van, Rughar maga) manaevő féreg miatt. Tharr a millió erőforrás, exterminálás, semmi hívása, földet rá és társaival. Chara-din a megannyi érdekes, szituációs lap, Zytan, Ct'lauhud miatt, Leah pedig a Drakón, az áramlós vonulat (Homokforgatag, Aszályvarázs, Kristályfluxus stb.) okán. Valamint Raia a Védőangyalos, kerubos vonulat miatt. Szerintem ez a pakli rengeteg potenciált rejteget magában és ha szerintetek is jó lenne ebből több cikk, akkor írjátok meg kommentben, vagy privátban. Kritikákat (A Zavar egy fos, az nem kritika, az ízléstelenség), tanácsokat, észrevételeket, talasztalatokat nagyon szívesen fogadok, és nem legyintek le semmit. Elvégre azért is jó ez a játék, mert mindenki mást lát benne.
Ma bíróztuk:
Ez egy új szekció lesz kezdők számára főleg.
- A Fürge elf képessége teljes egészében húzó forrás, így egy erre irányuló reakció megállíthatja a sebzős képességgel egyetemben, hiszen ez egybe tartozik. (Az elf kijátszaskori képességét fogja a Manaevő féreg jelenése.)
- Vlagyimir nem veszti el a halálsikolyt dermesztésre, de a rezisztenciát igen.
- A rezisztenciát elintézi a művészek céhe akkor, ha egyszerre több lapot dermesztesz vele. Praktikus, ugye?
- A régi mérgező rakshallionon csak a méreg szóra van utalás, de ez minden ragozásra vonatkozik.
Köszönöm, hogy elolvastátok!
Vigyázzatok magatokra!
Sziasztok!
Megjegyzések
Megjegyzés küldése